Tingenes tilstand i klubben i dag

Det er svært kjedelig at vi nå har null aktivitet i klubben.

Det har etter jul vært stor aktivitet i alle grupper med godt oppmøte på treningene og det var planlagt kurs, treningssamlinger osv.

Dessverre ble Norge rammet av Covid-19 (Korona) nå i mars. Det har medført at nesten hele Norge har stoppet opp og vi i klubben ble pålagt å forby alle treninger, samlinger, kurs, møter ol, både samlet og i egenregi.

Vi får bare håpe at Norge blir friskmeldt snart, slik at vi alle kan komme i aktivitet igjen, jobb, fritidsaktiviteter osv. osv., og ikke minst våre firbeinte venner. Oppfordringen blir til medlemmene nå om å gjøre mest mulig egenaktivitet med din firbeinte venn slik at dere er klar til oppstart når vi kommer i «normale» tilstander igjen.

For klubbens liv har det jo også blitt endringer, vi har utsatt årsmøtet, treningshallen er stengt for bruk, ingen møteaktivitet, ingen kurs, ingen treningssamlinger. I tillegg betyr det også tap av inntekter bl.a. fra Idrettsbingo, da bingoen er stengt. Vi får ikke kursinnekter da alle kurs er avlyst, treningsavgift i hallen.

Til 26. mars gjelder de fleste tiltak som regjeringen har satt i gang, men allerede nå har de varslet at de nok vil vare lengre, så vi får vente å se hvor lenge det varer.

Når det gjelder økonomien til klubben og medlemmene direkte, så er det mange som betaler fast treningsavgift i hallen. Styret har besluttet at vi frafaller krav for treningsavgift i månedene mars og april. Så blir det ny vurdering hvis aktivitetsstoppen blir lengre. Vi må huske på at klubben må betale leie for hallen hver mnd., så ved å frafalle all treningsavgift, så vil det gå utover bankbeholdninga til klubben, da vi heller ikke vil få andre inntekter i aktivitetsstopptiden.

For de som har betalt avgift for mars og april, kan sende mail til: regnskap@narvikhundeklubb.no og oppgi navn og kontonr, så vil dere få tilbakebetalt pengene. Vi har stoppet utsending av faktura.

Ønsker alle medlemmene en god tid fremover og måtte dere alle holde dere friske i tiden som kommer. Hilser også til alle firbeinte venner i klubben.

Narvik 210320

Oddgeir/klubbleder